Znakovárna je neziskovou organizací. Díky Hithitu bude nadále pokračovat.

Hithit je webová stránka, která podporuje kreativní lidi, kteří chtějí něčeho dosáhnout. Každý projekt má na shromáždění požadované částky maximálně 45 dní. Pokud se mu to nepodaří, nedostane ani korunu a peníze se vrátí těm, kteří projekt finančně podpořili.

Do projektů se zapojila i Znakovárna pod vedením Jana Wirtha. Znakovárna je už dva roky jedinečným komunitním a vzdělávacím centrem pro neslyšící i slyšící se zájmem o znakový jazyk a svět ticha.Pravidelně pořádá různé přednášky, workshopy, setkání apod. Vše se to ale pořádalo dobrovolně. Právě díky více než 440 přispěvatelům se podařilo Znakovárně dosáhnout požadované částky 200.000 korun a dokonce získali víc než to, krásných 241.787 korun.

Jaké jsou dojmy Jana Wirtha? Upřímně, nečekal, že se podaří dosáhnout požadované částky, protože když zbýval týden do ukončení projektu, zbývalo toho ještě dost. Byl překvapený, že se to ale podařilo a moc si váží ochoty neslyšících a slyšících a jejich podpory. Také si cení tří sponzorů, kteří přispěli velkou částkou. Hlavními sponzory Znakovárny jsou Leoš Procházka a Radim Pařík, firma Promifin a Advokátní a patentová kancelář Traplová, Hakr a Kubát.

A co má Znakovárna v plánu s penězi udělat? Chce zajistit kvalitnější přednášky, které se pak musí proplatit. Zajistit tlumočnické a přepisovatelské služby. Přednášky se tak otevřou nejen neslyšícím, ale i slyšícím, kteří chtějí nahlédnout do světa neslyšících. Zaplatí se i nájem a také v případě reportáží nebo rozhovorů se musí zaplatit lidem, kteří vyrobí titulky nebo sestříhají video.

Dobrou zprávou je také, že Znakovárna je už neziskovou organizací. Může tak shánět projekty a dotace pro budoucí dny.

Ti, kteří neviděli přednášky, nemusí zoufat. Znakovárna má v plánu vydávat videa, reportáže nebo rozhovory. Takže každý může nahlédnout do Znakovárny. Přejeme jim mnoho úspěchů.

Zdroj